Novi automobili

04 Dec, 2008

Brzina za petoro. Porsche Panamera

Generalna — Autor medakovic89 @ 09:27

Porsche je zvanično prikazao pve slike dugo očekivane Panamere, modela kojeg ćemo moći da etiketiramo kao rodonačelnika nove proizvodne linije marke iz Štutgarta, pa čak i novog segmenta, i to devet meseci pre samog početka prodaje. Recept je sledeći: motor napred, pogon pozadi, četvoro vrata i dimenzije limuzine.

Panamera je je plod projekta koji je započeo 1988. godine, a zvao se koncept 989. Silueta Panamere jasno govori da se radi o jednom Porscheu. Grand Tourer sa četvoro vrata pored tipičnih karakteristika svojstvenih marki, u sebi sjedinjuje izdašan prostor u putničkom delu, sa superiornim voznim karakteristikama.

 

 

 

 

 

Ono što ovaj automobil razlikuje od tipične sportske limuzine jesu zapravo proporcije. Sa širinom od 1931 mm i visinom od 1418 mm, Panamera je šira i niža od modela koje bismo mogli označiti kao konkurente. Prepoznatljiva GT silueta pruža se na 4970 mm dužine, a naglasak ne snazi daju i kratki prepusti, kako napred, tako i pozadi. Sve u svemu, Porscheova "911" dizajnerska filizofija, koja je mesto našla u modelima Boxster, Cayman i Cayenne, našla se kao osnova i nove Panamere.

Kada je reč o agregatima, na samom početku, kupci će imati izbor od tri motora sa "V" rasporedom cilindarskih redova. "Polazni" je V6 od 3,6 litra sa 300 konjskih snaga koji pokreće restilizovanog Cayennea. Snažniji, V8 sa 405 konjskih snaga naći će se u Panameri S, dok će se sa dodatkom turbo punjača biti dostupna i Panamera Turbo sa približno 500 konjskih snaga.

 

 

 

 

 

U planu je stvaranje hibridne verzije, dok je instaliranje moćnog V10 i Carrere GT još uvek u domenu spekulacija. Ono što čini prepreku realizovanju ove ideje je činjenica da Porsche nema proizvodni pogon, kadar da proizvede dovoljan broj V10 agregata, koja bi mogao da isprati potražnju na tržištu. Ono o čemu se još uvek razmišlja, je to da bi se mogao ispod haube Panamere naći u Audijev V12 TDI agregat iz modela Q7. 

Limuzina iz Štutgarta proizvodiće se u fabrici u Leipzigu, dok će motori stizati iz glavne fabrike Porschea u Cufenhauzenu. Proizvodno posrojenje VW-a u Hannoveru snabdevaće Leipzig gotovim karoserijama. Pre same isporuke, četvorotočkaši će se sklapati u Leipzigu sa ciljanom prodajom od 20.000 jedinica godišnje. S obzirom na razvijenu kooperaciju sa nemačkim snabdevačima, i čijenicom da 70% vrednosti vozila potiče iz domaćih izvora, Panamera će sa ponosom da ponese etiketu "Made in Germany".

Svetska premijera zakazana je za proleće 2009. godine, po svemu sudeći salon automobila u Ženevi, a prvi modeli u prodajne salone ući će na leto sledeće godine...

 

 

 

 


Komentari


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me