Novi automobili

Novi Renault Megane

Generalna — Autor medakovic89 @ 13:55

Elegantan, energičan, udoban i veoma bezbedan, Renoov "megan" treće generacije je potpuno spreman da izađe "na crtu" konkurentima u najpopularnijoj "golf" klasi. Za to ima i brojne adute, a pre svega to što, u odnosu na prethodnika, nudi komfor i mogućnost za klasu više.

Ime nam je dobro poznato, ali je automobil potpuno nov. Sa odvažnom pojavom, koja je istovremeno elegantna  i sportski energična, već na prvi pogled je jasno da je Renoov "Megan" sada sasvim drugačiji model. A samim tim, različit je od prethodnika, koji je sa prepoznatljivim, gotovo uspravnim zadnjim vetrobranom, pre šest godina uneo iskorak u dizajniranju gradskih automobila. Iako je taj stil doneo brojne, protivrečne stavove kritičara, od hvalospeva do pokuda, to mu nije smetalo da bude evropski automobil godine 2003. i da se visoko pozicionira na listi najprodavanijih modela segmenta "C" ili, popularno rečeno, "golf" klase.

 

 

 

 

Za početak, "megan" treće generacije je stigao u dve varijante. Kao klasični hečbek sa petora vrata i kao kupe. Dakle, umesto da, kao što je to i uobičajeno, ponudi isti hečbek sa manjim brojem vrata. Reno je odlučio da krene putem koji je, na tako davno, trasirao Opel poslednjom generacijom "astre", čija trovratna verzija ima naglašeniji sportski stil i različito ime "GTC".

Pažnju odmah privlači originalna, čak i neobična instrument tabla, na kojoj su primenjeni analogni i digitalni pokazivači. Dominira okrugli digitalni brzinomer, koji je svojevrsni "zaštitni znak" unutrašnjosti novog "megana", a u kojem su, u formi dva manja kruga, smešteni pokazivač nivoa goriva i termometar.

 

 

Ovim manjim, sekundarnim, mogla bi se uputiti i zamerka za preglednost, jer se vizuelno ne izdvajaju dovoljno iz svog okruženja. Levo od brzinomera je klasični, analogni obrtomer, a sa desne strane je displej putnog kompjutera. U svakom slučaju, zanimljivo, pa i naobično dizajnersko rešenje.

Kabina "megana" je i veoma dobro organizovana. Sve komande su nadohvat ruke, tamo gde očekujete da budu, pa nema potrebe da se pogledom traže. Jedino nema klasične ručne kočnice. Zamenila ju je električna parkirna kočnica, koja se aktivira pritiskom na taster, a deaktivira pritiskom na pedalu gasa. Na mestu gde bi mogla da se očekuje ručna, nalazi se džojstik za kontrolu navigacije. Upravo taj element razlikuje kabine hečbeka i kupea. Kod ovog drugog, komande navigacije su uspod muzičkog uređaja, a između sedišta je pregrada za flašu ili konzervu sa osvežavajućim napitkom.

 

 


 

 

 

Zapremina prtljažnika od ukupno 405 litara je, sama po sebi, zadoviljavajuća, s obzirom na to da je reč o automobilu dužine 4,24 metra. Međutim, tako je na prvi pogled, jer fabrika nju, zapravo, obećava u formi 372+33 litra, gde ovaj dodatak predstavlja prostor ispod poda. S obzirom na to da je kod prethodnika osnovna zapremina bila 330 litara, povećano je očigledno.

Poređenja radi, to je bolje od sitroena "C4" koji u petovratnoj varijanti raspolaže sa 325 litara, kao i od "golfa" sa 350 litara,ali slabije od forda "fokus", koji nudi 385 litara.

Mogućnost obaranja zadnje klupe povećava svestranost i praktičnost prtljažnog prostora, pa zapremina raste i do 1.129 litara. Nažalost, nema nikakvih specijalnih "magičnih" ili drugih "izipek", sve popularnijih rešenja, koja olakšavaju transport i pakovanje različitih, većih i manjih predmeta.

 

 

 


 

 

 

Dakl, i pre prve vožnje, o "meganu" i njegovim mogućnostima se stiče prilično jasna predstava. Ostaju dileme oko benzinskog ili dizel-motora, manuelnog ili automatskog menjača. To važi ako se opredelite za kupovinu, jer je ponuda motora zaista široka. Za nas su bile rezervisane top verzije, odnosno hečbek sa novim 1.9 dizelašem, sa 130 konjskih snaga, i kupe sa 2.0 benzincem i 180 konjskih snaga.


Novi Mercedes E klase

Generalna — Autor medakovic89 @ 12:54
 
 
Smešak ispod brkova Ditera Zečea, Dajmlerovog "Big bosa" uvek zrači optimizmom. Sudeći po njegovom licu, Mercedes potpuno mirno ulazi u 2009. godinu, kada će biti predstavljena "E klasa". Ali vremena su teška za sve, tako da se i u Dajmlerovoj građevini može pronaći poneka pukotina.
 
Podrazumeva se, Mercedes ostaje čvrst i snažan, ali je u ovom trenutku zamena stare, novom generacijom "E klase", daleko od rutinske operacije. Radi se o ključnom modelu kuće i greške jednostavno ne sme biti. Nova "E" klasa će prvi put biti prikazana početkom januara u Detroitu, a početak prodaje očekuje se u martu, uporedo sa salonom u Ženevi.
 
 
 
 
Samo neki od aduta su: novi motori, sa prosečnim povećanjem snage za oko 15 odsto, smanjenje potrošnje od takođe nekih 15 odsto, uređaj za praćenje vozila u "mrtvom uglu", praćenje linija na putu, sistem za praćenje budnosti vozača, kamere za noćno osmatranje izvan vidokruga farova, i tako redom. 
 
U odnosu na aktuelni model, dizajn će biti potpuno drugačiji. Prednji deo će biti predmet polemika, ali je nesporno da igra na svežinu, na okretanje novog lista. Napuštaju se okrugli farovi, koji su pratili "E klasu" dve generacije, počev od 1995. godine. Inspiraciju, sa svojom zategnutom haubom i njuškom, dinamičnim bokovima, dao je "fascinejšn koncept", predstavljen u oktobru na salonu u Parizu.
 
 

 
 
 
Na ovoj studiji, otkrivena je čitava filozofija buduće "E klase", koja će, osim limuzine, obuhvatati i karavan i dve sportske verzije, jedan kupe i jedan kabrio sa čvrstim sklopivim krovom.
 
 
 
 
 
"Stejšn vagon", verzija nove "E klase" imaće nisku liniju krova i zaobljen zadnji deo. Biće predstavljen na septembarskom Salonu automobila u Frankfurtu, zajedno sa kupe-kabrio verzijom, koji neće predstavljati zamenu za "E-kupe" bez obzira na tvrdi krov.
 
Generalno gledano, osnovna ideja je da se "E klasa" podvrgne estetskoj hirurgiji koju je pretrpela i "C klasa" dobivši time čistije i odlučnije linije. Dimenzije i šema oslanjanja, napred sa duplim poprečnim ramenima i nazad sa višestrukim ramenima, ostaće uglavnom nepromenjeni u odnosu na aktuelni model.
 
 
 
 
Nekoh doterivanja, radi povećanja dinamike vožnje, biće, a po zahtevu će moći da se dobije i aktivno oslanjanje, odnosno "Adžiliti kontrol" već poznati sa "C klase". Najznačajnije novine se nalaze ispod haube,gde svoju premijeru doživljava jedan novi dizelaš u nekoliko različitih verzija:
- 200 CDI sa 136 konjskih snaga
- 220 CDI sa 170 konjskih snaga (možda čak i 185 konjskih snaga)
- 250 CDI sa 204 konjske snage
U turbodizel gami će se naći još i poznati "V6 320" sa 224 konjske snage koji će 2010. godine stići u hibridnoj verziji, pod oznakom "300 blutek", sa tri litra radne zapremine i sa pomoćnim elektromotorom u stanju da razvije 15kW. Uz nove dizelaše, debituje i jedan novi benzinac "250 CGI" sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Tu su i obnovljeni i snažniji V6 i V8 agregati, a svoj debi će imati turbo šestocilindraš sa 350 konjskih snaga.
 
 
 
 
 

Nova Seat Ibiza SC

Generalna — Autor medakovic89 @ 21:21

 

 

 

Nakon verzije sa petora vrata, na naše tržište je stigla i varijanta sa troja vrata, nazvana "Ibica Sport Coupe".

Osim moderne, sportske siluete, novi model donosi i dizel-agregate od 1.4 i 1.9 litara sa 80 i 105 konjskih snaga, pa se može birati između tri benzinska i dva dizel motora.

 

 

 

Zanimljivo je da trovratna varijanta košta koliko i verzija sa petora vrata, pa osnovna "ibica 1.2 sportkupe" košta 11.946 evra sa PDV-om.

 

 

 

 

 

 


Proleće se bliži. Audi A5 Cabriolet

Generalna — Autor medakovic89 @ 21:12

Iz ingolštata je stigao novi kabriolet. Ovoga puta je to audi "A5" opremljen pokretnim, platnenim krovom. Otvara se za 15 a zatvara za 17 sekundi. Iza sedišta je "rol-bar", koji se podiže u slučaju prevrtanja. Novost je sistem za grejanje glava putnika, pa se "A5 cabrio" može voziti bez krova i po hladnom vremenu.

Kada je spušten, zapremina prtljažnika je 320, a kada je podignut 750 litara. Ponuda motora obuhvata poznate agregate od 160 do 265 konjskih snaga, a za sportsku "S5" verziju je predviđen V6 turbo sa 333 konjske snage. Prodaja će početi na proleće 2009. godine, a na nemačkom tržištu cena će početi od 37.300 evra.

 

 


Hyundai Genesis

Generalna — Autor medakovic89 @ 20:43

Hjundaijev "Genesis" luksuzne klase stiže kompletno nov. Svojim modernim dizajnom i odličnom završnom obradom on bi dobrodošao i evropskom tržištu. Ipak, i pored dužine od 4,98 metara nije baš mnogo prostran, a snaga jekog 4,6-litarskog V8 agregata od 375 konjskih snaga se baš ni ne oseća posebno.Ali sve ostalo impresionira.

Bilo je reč o upravljaču, kočnicama ili "multilink" ogibljenju, sve je evropski oštro i direktno podešeno. Osmocilindrični motor i šestostepeni automatski menjač funkcionišu harmonično. 

 

 

 

 

 

Tek iznad 200 km/h vetar počinje da fijuče glasno, a pravac se teže održava. I pored toga "Genesis" pokazuje kakvi su u međuvremenu postali proizvodi Hjundaija i kojoj klasi danas pripadaju.

Jedino "žedan" benzinac ne odgovara mnogo evropskom tržištu. I sa V6 dizelom luksuzna limuzina bi bila van igre. Ali njena tehnika sa zadnjim pogonom stiže do nas i to u "Hyundai Coupe-u" sa četvorocilindričnim motorom.

 

 

 

 


Temperamentni Šveđanin. Volvo C30

Generalna — Autor medakovic89 @ 20:28

 

 

Sada i "Volvo" ima menjač sa dvostrukim kvačilom. Njegovo ime je "powershift". Može da se dobije na primer, od "volvoa C30 2.0D" uz doplatu od 1.950 evra. 

Ljubiteljima "C30" koji prednost daju agilnijem stilu vožnje. Pravo je uživanje manuelno biranje stepena prenosa, munjevito i samo jednim laganim pritiskom prsta. Ali, ni u automatskom modu nećete biti zadovoljni, jer menjač menja stepen prenosa isto tako "divlje", kao i manuelni. 

Šteta je jedino što dizelaš nije dovoljno temperamentan i ne "vrti" se živahno, pa tako ograničava uživanje u novoj tehnici.

 

 

 

 

 

Ipak je tu veliki obrtni moment koji omogućava da se dinamično stilizovani "C30 2.0D" u svakom slučaju prikladno brzo kreće. A lako postiže i potrošnju od 6,5 litara na 100 kilometara. Posmatrano iz tog ugla i cena (U Nemačkoj) od 25.550 evra (uključujući i "powershift") za ovog individualca "golf-klase" je sasvim solidna...

 

 

 

 


Bugatti Veyron Grand Sport "Sang Noir"

Generalna — Autor medakovic89 @ 23:01

 

 

 

U Bugattiju se baš zabavljaju sa lansiranjem raznoraznih derivata Veyrona. Najnovija verzija biće dostupna kupcima u aprilu 2009. godine. Reč je o superautomobilu otvorenog krova pod imenom Veyron Grand Sport "Sang Noir" (crna krv), koga odlikujeodsustvo finiša na površinama od ugljeničnih vlakana.

 

 

 

 

Serija će biti limitirana, baš kao i brzina, na ispod 400 km/h. S obzirom da je prvi Bugatti Veyron 16,4 Grand Sport "otišao" za 3,19 miliona dolara, možemo zamisliti cenu Sang Noira...

 

 

 

 


Stiže i novost iz Španije. Seat Leon Linea R

Generalna — Autor medakovic89 @ 22:36
Majstor u proizvodnji "hot hatcheva", Volkswagen, kroz svoju špansku filijalu Seat nudi visoke performanse za nešto manje novca, i to u uzbudljivijem "pakovanju". Najnoviji model je Golfov "brat" Leon, koji dolazi u Linea R verziji.
 
 
 
 
 
Linea R inspirisana je pobedničkim automobilom u WTTC seriji, sa unapređenim kočnicama, 225/40 R 18 pneumaticima, revidiranim aero paketom, posebnim centralnim grilom hladnjaka, hromiranim kućištima retrovizora i mnoštvom oznaka. Enterijer je takođe u sportskom stilu, a što se motora tiče, u paletu za Lineu R priključeni su 2,0-litarski TDI sa 170 konjskih snaga, kao i benzinci zapremine 1,8 i 2,0 litra, sa 160 odnosno 200 konjskih snaga.
 
 
 

Nesto sasvim novo. Audi R4

Generalna — Autor medakovic89 @ 21:57

Uprkos tome što je iz Audijastigla i zvanična izjava da nikada nije bilo planirano da se automobil sa središnje postavljenim motorom stavi u proizvodnju, izgleda da su priče o "propasti" R4 bile samo priče...

 

 

Po svemu sudeći, novi model popuniće prazninu između TT-a i R8, a startovaće sa cenom od oko 40.000 evra. Da bi se razlikovao od Porschea, Audi će primeniti svoj quattro pogon, ali i aluminijumsku konstrukciju.

Paleta motora uključiće TFSI portfolio, od 2,0-litarskog turba pa sve do novog 2,5-litarskog petocilindarskog agregata sa kompresorom i turbopunjačem, koji isporučuje 335 konjskih snaga. Dizel visokih performansi i V6 benzinac takođe su u igri, a kada je reč o menjačima, kao standard dolazi šestostepeni manuelni, a sedmostepeni poluautomatski S-tronic kao opcija.

Unutrašnjost će biti bogata kao i kod R8 i TT-a. Biće sportski opremljen sa svom pratećom opremom koja omugućuje da se ugodno a sportski vozite i ušivate u toku vožnje.

 

 

 

 

 

 


Tesla Roadster by Brabus

Generalna — Autor medakovic89 @ 11:17

 

 

 

Busućnoat tjuninga sigurno leži u doradi električnih automobila. Brabus je odlučio da na tom planu bude prvi. U ovom slučaju, instalacija većih izduvnih cevi i turbo punjača ne igra nikakvu ulogu, jer dotičnih komponeneta i nema. Doduše, elektromotor je ovoga puta ostao po strani, što je sasvim u redu, s obzirom da omogućava sprint do stotke za ispod 4 sekunde.

Kozmetičke intervencije dotiču se LED tehnologije, novih naplataka, aero paketa i novog dekora i enterijera. Međutim, ono što je velika novost je Brabusov "Space sound generator", sistem koji omogućava prisustvo različitih zvukova motora, od tipičnog V8 do rasne trkačke "mašine". Dodate su i dve futurističke opcije pod imenom "Beam" i "Warp". Zvuk se prilagođava količini snage koju isporučuje motor.

 

 

 

 


Sportista sa srcem bika. Lamborghini Super Trofeo

Generalna — Autor medakovic89 @ 10:47

 

 

 

Ferari je to uradio, Porsche je to uradio, a sada će to uraditi i Lamborghini. Radi se o trkačkoj seriji Gallarda LP560-4 pod imenom Super Trofeo. Na svakoj od predviđenih trka, pojaviće se 30 automobila koje će voziti vlasnici sa dubokim džepovima, dilerski timovi i vozač "poznata ličnost" kojeg će sponzorisati Lamborghini, s tim što će se na svakoj trci, u toj ulozi pojavljivati neko drugi. Super Trofeo ima masu od 1300 kg, i sa takmičarskim je specifikacijama. Uz podešavanje šasije, tu su i ABS kočnice, Pirelli slik pneumatici, nova instrumentacija i aero paket.

Iz 5,2-litarskog V10 motora izvučano je 570 konjskih snaga, a uparen je šestostepenim Lamborghinijevim  sekevencijalnim menjačem. Ukoliko imate viška 200.000 evra, Super Trofeo može biti u vašem vlasništvu...

 

 

 

 


Neopisivo dobar i neopisivo brz. Hamann Volcano

Generalna — Autor medakovic89 @ 10:29

Nakon davanja informacija konačno su objavljeni detalji u vezi sa Hamann Volcanoom, dorađenim Mercedes McLarenom SLR.

 

 

 

 

 

Hamann se pozabavio kompresorom, izduvnim sistemom i ECU-om, te Volcano raspolaže sa 700 konjskih snaga i 830 Nm obrtnog momenta, što je 74 konjske snage i 50 Nm više u odnosu na standardni model. Sprint do "stotke" traje 3,7 sekundi, a maksimalna brzina je veća za 11 km/h od 722 Editiona i iznosi 348 km/h. Spojleri, bočni pragovi, hauba i difuzor napravljeni su od ugljeničnih vlakana. Točkovi su Edition Race od 21 cola sa pneumaticima dimenzija 255/30 napred i 345/25 nazad.

 

 

 

 


Neodoljivo čudovište. BMW X6 Falcon

Generalna — Autor medakovic89 @ 10:07

AC Schnitzer pokazao nam je najnoviju kreaciju pod imenom BMW X6 Falcon. Sam po sebi, X6 je sada postao još impresivniji. Trag točkova je 70 mm širi na prednjoj i 80 mm na zadnjoj osovini.

 

 

 

 

 

Iz AC Schnitzera javljaju da su temeljni testovi rađeni na stazi Nirburgring, da bi se uvidelo da li je brzina u skladu sa izgledom, kojeg krase novi detalji frontalnog dela, usisnici vazduha, repozicionirana svetla za maglu, bočni pragovi i zadnje krilo. Naplatci su 22 cola Type VII, crni ili srebrni, a prikrivaju ih masivni lukovi točkova.

Modeli koji su dospeli u ruke magova AC Schnitzer jesu X6 3.0d i 3.5d, s tim što je proizvedeni, sa 225 konjskih snaga osnažen ne 272 konjske snage, a drugi sa 286 konjske snage na 310 konjskih snaga. Naravno tu su i hromirani završeci izduvnih cevi, kao i aluminijumski trim enterijera sa AC Schnitzerovim logoima.

 

 

 

 


Brzina za petoro. Porsche Panamera

Generalna — Autor medakovic89 @ 09:27

Porsche je zvanično prikazao pve slike dugo očekivane Panamere, modela kojeg ćemo moći da etiketiramo kao rodonačelnika nove proizvodne linije marke iz Štutgarta, pa čak i novog segmenta, i to devet meseci pre samog početka prodaje. Recept je sledeći: motor napred, pogon pozadi, četvoro vrata i dimenzije limuzine.

Panamera je je plod projekta koji je započeo 1988. godine, a zvao se koncept 989. Silueta Panamere jasno govori da se radi o jednom Porscheu. Grand Tourer sa četvoro vrata pored tipičnih karakteristika svojstvenih marki, u sebi sjedinjuje izdašan prostor u putničkom delu, sa superiornim voznim karakteristikama.

 

 

 

 

 

Ono što ovaj automobil razlikuje od tipične sportske limuzine jesu zapravo proporcije. Sa širinom od 1931 mm i visinom od 1418 mm, Panamera je šira i niža od modela koje bismo mogli označiti kao konkurente. Prepoznatljiva GT silueta pruža se na 4970 mm dužine, a naglasak ne snazi daju i kratki prepusti, kako napred, tako i pozadi. Sve u svemu, Porscheova "911" dizajnerska filizofija, koja je mesto našla u modelima Boxster, Cayman i Cayenne, našla se kao osnova i nove Panamere.

Kada je reč o agregatima, na samom početku, kupci će imati izbor od tri motora sa "V" rasporedom cilindarskih redova. "Polazni" je V6 od 3,6 litra sa 300 konjskih snaga koji pokreće restilizovanog Cayennea. Snažniji, V8 sa 405 konjskih snaga naći će se u Panameri S, dok će se sa dodatkom turbo punjača biti dostupna i Panamera Turbo sa približno 500 konjskih snaga.

 

 

 

 

 

U planu je stvaranje hibridne verzije, dok je instaliranje moćnog V10 i Carrere GT još uvek u domenu spekulacija. Ono što čini prepreku realizovanju ove ideje je činjenica da Porsche nema proizvodni pogon, kadar da proizvede dovoljan broj V10 agregata, koja bi mogao da isprati potražnju na tržištu. Ono o čemu se još uvek razmišlja, je to da bi se mogao ispod haube Panamere naći u Audijev V12 TDI agregat iz modela Q7. 

Limuzina iz Štutgarta proizvodiće se u fabrici u Leipzigu, dok će motori stizati iz glavne fabrike Porschea u Cufenhauzenu. Proizvodno posrojenje VW-a u Hannoveru snabdevaće Leipzig gotovim karoserijama. Pre same isporuke, četvorotočkaši će se sklapati u Leipzigu sa ciljanom prodajom od 20.000 jedinica godišnje. S obzirom na razvijenu kooperaciju sa nemačkim snabdevačima, i čijenicom da 70% vrednosti vozila potiče iz domaćih izvora, Panamera će sa ponosom da ponese etiketu "Made in Germany".

Svetska premijera zakazana je za proleće 2009. godine, po svemu sudeći salon automobila u Ženevi, a prvi modeli u prodajne salone ući će na leto sledeće godine...

 

 

 

 


Fiat 500 Abarth

Generalna — Autor medakovic89 @ 09:15
Ovo nije samo još jedna od brojnih stilskih verzija popularnog italijanskog modela, već je ovoga puta Fiat 500 posebno dizajniran u čast 100-godišnjice rođenja Karla Abatha (15. Novembar 1908).
 
 
 
Naravno, ispod haube se nalazi 1,4-litarski četvorocilindraški turbo motor koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 za samo 7,4 sekunde zahvaljujući kraćim prenosnim odnosima menjača. Maksimalna brzina je 210 km/h. Sistem oslanjanja je takođe revidiran, sa skraćenim oprugama i novim 17-inčnim naplatcima "obuvenim" u Pirelli PZero Nero pneunmatike.
 
 
 
Fiat planira da proizvede samo 101 primerak ove prelepe verzije Fijata 500...

1 2 3  Sledeći»