Novi automobili

14 Dec, 2008

Novi Mercedes E klase

Generalna — Autor medakovic89 @ 12:54
 
 
Smešak ispod brkova Ditera Zečea, Dajmlerovog "Big bosa" uvek zrači optimizmom. Sudeći po njegovom licu, Mercedes potpuno mirno ulazi u 2009. godinu, kada će biti predstavljena "E klasa". Ali vremena su teška za sve, tako da se i u Dajmlerovoj građevini može pronaći poneka pukotina.
 
Podrazumeva se, Mercedes ostaje čvrst i snažan, ali je u ovom trenutku zamena stare, novom generacijom "E klase", daleko od rutinske operacije. Radi se o ključnom modelu kuće i greške jednostavno ne sme biti. Nova "E" klasa će prvi put biti prikazana početkom januara u Detroitu, a početak prodaje očekuje se u martu, uporedo sa salonom u Ženevi.
 
 
 
 
Samo neki od aduta su: novi motori, sa prosečnim povećanjem snage za oko 15 odsto, smanjenje potrošnje od takođe nekih 15 odsto, uređaj za praćenje vozila u "mrtvom uglu", praćenje linija na putu, sistem za praćenje budnosti vozača, kamere za noćno osmatranje izvan vidokruga farova, i tako redom. 
 
U odnosu na aktuelni model, dizajn će biti potpuno drugačiji. Prednji deo će biti predmet polemika, ali je nesporno da igra na svežinu, na okretanje novog lista. Napuštaju se okrugli farovi, koji su pratili "E klasu" dve generacije, počev od 1995. godine. Inspiraciju, sa svojom zategnutom haubom i njuškom, dinamičnim bokovima, dao je "fascinejšn koncept", predstavljen u oktobru na salonu u Parizu.
 
 

 
 
 
Na ovoj studiji, otkrivena je čitava filozofija buduće "E klase", koja će, osim limuzine, obuhvatati i karavan i dve sportske verzije, jedan kupe i jedan kabrio sa čvrstim sklopivim krovom.
 
 
 
 
 
"Stejšn vagon", verzija nove "E klase" imaće nisku liniju krova i zaobljen zadnji deo. Biće predstavljen na septembarskom Salonu automobila u Frankfurtu, zajedno sa kupe-kabrio verzijom, koji neće predstavljati zamenu za "E-kupe" bez obzira na tvrdi krov.
 
Generalno gledano, osnovna ideja je da se "E klasa" podvrgne estetskoj hirurgiji koju je pretrpela i "C klasa" dobivši time čistije i odlučnije linije. Dimenzije i šema oslanjanja, napred sa duplim poprečnim ramenima i nazad sa višestrukim ramenima, ostaće uglavnom nepromenjeni u odnosu na aktuelni model.
 
 
 
 
Nekoh doterivanja, radi povećanja dinamike vožnje, biće, a po zahtevu će moći da se dobije i aktivno oslanjanje, odnosno "Adžiliti kontrol" već poznati sa "C klase". Najznačajnije novine se nalaze ispod haube,gde svoju premijeru doživljava jedan novi dizelaš u nekoliko različitih verzija:
- 200 CDI sa 136 konjskih snaga
- 220 CDI sa 170 konjskih snaga (možda čak i 185 konjskih snaga)
- 250 CDI sa 204 konjske snage
U turbodizel gami će se naći još i poznati "V6 320" sa 224 konjske snage koji će 2010. godine stići u hibridnoj verziji, pod oznakom "300 blutek", sa tri litra radne zapremine i sa pomoćnim elektromotorom u stanju da razvije 15kW. Uz nove dizelaše, debituje i jedan novi benzinac "250 CGI" sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Tu su i obnovljeni i snažniji V6 i V8 agregati, a svoj debi će imati turbo šestocilindraš sa 350 konjskih snaga.
 
 
 
 
 

Komentari

  1. Extra.. Klikni me, please :)

    Autor marinamet — 20 Jan 2009, 18:23

  2. mislim mecka je mecka nema greske

    Autor Pera — 25 Dec 2008, 11:31


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me