Novi automobili

14 Dec, 2008

Novi Renault Megane

Generalna — Autor medakovic89 @ 13:55

Elegantan, energičan, udoban i veoma bezbedan, Renoov "megan" treće generacije je potpuno spreman da izađe "na crtu" konkurentima u najpopularnijoj "golf" klasi. Za to ima i brojne adute, a pre svega to što, u odnosu na prethodnika, nudi komfor i mogućnost za klasu više.

Ime nam je dobro poznato, ali je automobil potpuno nov. Sa odvažnom pojavom, koja je istovremeno elegantna  i sportski energična, već na prvi pogled je jasno da je Renoov "Megan" sada sasvim drugačiji model. A samim tim, različit je od prethodnika, koji je sa prepoznatljivim, gotovo uspravnim zadnjim vetrobranom, pre šest godina uneo iskorak u dizajniranju gradskih automobila. Iako je taj stil doneo brojne, protivrečne stavove kritičara, od hvalospeva do pokuda, to mu nije smetalo da bude evropski automobil godine 2003. i da se visoko pozicionira na listi najprodavanijih modela segmenta "C" ili, popularno rečeno, "golf" klase.

 

 

 

 

Za početak, "megan" treće generacije je stigao u dve varijante. Kao klasični hečbek sa petora vrata i kao kupe. Dakle, umesto da, kao što je to i uobičajeno, ponudi isti hečbek sa manjim brojem vrata. Reno je odlučio da krene putem koji je, na tako davno, trasirao Opel poslednjom generacijom "astre", čija trovratna verzija ima naglašeniji sportski stil i različito ime "GTC".

Pažnju odmah privlači originalna, čak i neobična instrument tabla, na kojoj su primenjeni analogni i digitalni pokazivači. Dominira okrugli digitalni brzinomer, koji je svojevrsni "zaštitni znak" unutrašnjosti novog "megana", a u kojem su, u formi dva manja kruga, smešteni pokazivač nivoa goriva i termometar.

 

 

Ovim manjim, sekundarnim, mogla bi se uputiti i zamerka za preglednost, jer se vizuelno ne izdvajaju dovoljno iz svog okruženja. Levo od brzinomera je klasični, analogni obrtomer, a sa desne strane je displej putnog kompjutera. U svakom slučaju, zanimljivo, pa i naobično dizajnersko rešenje.

Kabina "megana" je i veoma dobro organizovana. Sve komande su nadohvat ruke, tamo gde očekujete da budu, pa nema potrebe da se pogledom traže. Jedino nema klasične ručne kočnice. Zamenila ju je električna parkirna kočnica, koja se aktivira pritiskom na taster, a deaktivira pritiskom na pedalu gasa. Na mestu gde bi mogla da se očekuje ručna, nalazi se džojstik za kontrolu navigacije. Upravo taj element razlikuje kabine hečbeka i kupea. Kod ovog drugog, komande navigacije su uspod muzičkog uređaja, a između sedišta je pregrada za flašu ili konzervu sa osvežavajućim napitkom.

 

 


 

 

 

Zapremina prtljažnika od ukupno 405 litara je, sama po sebi, zadoviljavajuća, s obzirom na to da je reč o automobilu dužine 4,24 metra. Međutim, tako je na prvi pogled, jer fabrika nju, zapravo, obećava u formi 372+33 litra, gde ovaj dodatak predstavlja prostor ispod poda. S obzirom na to da je kod prethodnika osnovna zapremina bila 330 litara, povećano je očigledno.

Poređenja radi, to je bolje od sitroena "C4" koji u petovratnoj varijanti raspolaže sa 325 litara, kao i od "golfa" sa 350 litara,ali slabije od forda "fokus", koji nudi 385 litara.

Mogućnost obaranja zadnje klupe povećava svestranost i praktičnost prtljažnog prostora, pa zapremina raste i do 1.129 litara. Nažalost, nema nikakvih specijalnih "magičnih" ili drugih "izipek", sve popularnijih rešenja, koja olakšavaju transport i pakovanje različitih, većih i manjih predmeta.

 

 

 


 

 

 

Dakl, i pre prve vožnje, o "meganu" i njegovim mogućnostima se stiče prilično jasna predstava. Ostaju dileme oko benzinskog ili dizel-motora, manuelnog ili automatskog menjača. To važi ako se opredelite za kupovinu, jer je ponuda motora zaista široka. Za nas su bile rezervisane top verzije, odnosno hečbek sa novim 1.9 dizelašem, sa 130 konjskih snaga, i kupe sa 2.0 benzincem i 180 konjskih snaga.


Komentari

  1. Vrh je auto! Klikni... :)

    Autor markomet — 20 Jan 2009, 17:56

  2. Medo, kada cesh jednog ovakvog da nam dovezesh ispred shkole malo da ga bolje pogledamo :)
    Pozdrav

    Autor drjekyll — 17 Jan 2009, 09:58

  3. Iskreno, Reno i nije moja omiljena marka, ali svaka im cast za ovo.

    Sve najbolje u novoj godini.

    Klikni na link

    Autor TonyM — 09 Jan 2009, 17:34

  4. Nisam ga ni vozio niti se vozio u njemu,ali po onome sto sam video auto je fenomenalan.

    Molim te klikni mi na link ispod

    Autor nikola22 — 06 Jan 2009, 11:50

  5. Nisam ga ni vozio niti se vozio u njemu,ali po onome sto sam video auto je fenomenalan.

    Molim te klikni mi na link ispod

    Autor nikola22 — 06 Jan 2009, 11:49

  6. Auto je odlican!

    Autor uros88 — 04 Jan 2009, 13:29

  7. Novi megan je uspeh za reno , najlepsi je do sada ...

    Autor Pera — 25 Dec 2008, 11:26

  8. KO stvoren za egzibicije u njemu i na njemu uz neku cicu iz Stefan Brauna... IDEMOOOOOOOOOOOOO!!!!!

    Autor markosekulic011 — 22 Dec 2008, 10:18

  9. auto je extra.

    Autor ndenic — 19 Dec 2008, 00:47


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me